Kacper Szklarski
Tancerz, freelancer. Uczył się na Akademii Sztuk Teatralnych - Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Tańczył w takich spektaklach jak „We are the revolution” w choreografii Pauliny Będkowskiej, „Schatten” w choreografii Eriki Silgoner, „Urban Creatures” w choreografii Sebastiana Matthiasa, „Firebirds” w choreografii Ivana Alboresi oraz „The Symphony of The Whispering Walls” w choreografii Eriona Kruji, "Drama" oraz "Carmen" w choreografii Constanzy Macras oraz "BIOLAND" w choreografii Megan Doheny & Ilya Nikurov. Tańczył na scenach Szwajcarii, Włoch, Polski, Niemiec, Portugalii, Chorwacji oraz Grecji. Cały czas się doszkala biorąc udział w warsztatach u czołowych choreografek i choreografów. Jego solo „not now, not here” zostało wyróżnione przez jury w trakcie konkursu SoloDuo, a jego poszerzona wersja „not now, not here, maybe never” dostało I nagrodę w konkursie '3…2…1… Taniec!' w Krakowie. Choreografia „Duet on cello, piano & heartbeat” którą stworzył wraz z Katarzyną Leszek zajął III miejsce w trakcie III edycji konkursu choreograficznego organizowanego przez ZAiKS oraz I miejsce, Nagrodę Publiczności i 2 nagrody specjalne w trakcie Warszawskiego Konkursu Choreograficznego.
Katarzyna Leszek
Tancerka, choreografka, pedagożka. Współwłaścicielka Studia Nieznane (Poznań,2024), współzałożycielka Teatru Tańca Nieznany (Poznań,2018), wiceprezeska Stowarzyszenia Teatr Tańca Nieznany (Poznań,2023).
Absolwentka: kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej o specjalności Tancerz-choreoterapeuta na AWF w Poznaniu (licencjat), kierunku choreografia na AM w Łodzi (magister), kursu Choreografii Eksperymentalnej Centrum w Ruchu w Warszawie oraz Studium Pedagogicznego I i II stopnia na AM w Łodzi. Brała udział w Międzynarodowym Programie Tanecznym Vertigo Dance Company (Jerozolima, Izrael) oraz ukończyła Międzynarodowy Program Tańca Współczesnego w szkole Nuova Officina Della Danza (Turyn, Włochy).
Od 2021 roku współpracuje z Teatrem Nowszym, z którym współtworzyła spektakl „Blisko” Tomasza Ciesielskiego. Autorka choreografii do spektaklu „PO” w koncepcji Sary Kozłowskiej, który realizowany był w ramach II edycji konkursu Szklarnia_Inkubator Teatralny (Przestrzenie Sztuki Łódź). W latach współpracowała ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, dla której stworzyła spektakl INSADNESS.
Laureatka: międzynarodowego konkursu Solo Dance Contest w ramach 13. Gdańskiego Festiwalu Tańca za pracę „illusions of shameless abundance” (I nagroda,2021), konkursu choreograficznego do muzyki kompozytora polskiego ZAIKS za prace: „Walczyk w dwóch aktach” (wyróżnienie,2021), „Duet for cello, piano & heartbeat” współtworzony z Kacprem Szklarskim (III nagroda,2023), Warszawskiego Konkursu Choreograficznego za pracę „Duet for cello, piano & heartbeat” (I nagroda, nagroda publiczności oraz zaproszenie na Mandala Dance Festival we Wrocławiu oraz na Festiwal Kalejdoskop w Białymstoku,2023), konkursu choreograficznego w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca My Dance w Tarnowie za pracę „holy melancholy” (I nagroda,2022). Spektakl Holy Melancholy został również wyróżniony przez Annę Królicę w corocznej ankiecie miesięcznika „Teatr” w kategorii Najlepszy spektakl taneczny w sezonie 2022/2023.
Najważniejsze warsztaty: Vertigo Dance Company Winter Intensive, Axis Syllabus Intensive (Frey Faust), Komoco Summer Intensive, Israeli Intensive Dance Workshop WDD, Sita Ostheimer Complex Simplicity Workshop, SHARE Workshop Sofia Nappi.
W swoich praktykach ruchowych pracuje głównie improwizacją, szeroko pojętym językiem tańca współczesnego, a także z wrażliwością na własne ciało i procesy w nim zachodzące oraz przepływem informacji płynącym z relacji umysł-ciało.
Kasia i Kacper w ramach „Kontrastów” poprowadzą wspólny warsztat. A tak zapraszają Was do swojego świata:
Drogie Tańczące osoby! Mamy olbrzymią przyjemność zaprosić Was na wyjątkowy warsztat prowadzony przez duet choreograficzny Katarzynę Leszek i Kacpra Szklarskiego. W trakcie warsztatu skupimy się na miękkich jakościach ruchu, precyzyjnej artykulacji gestu i pracy z partnerem skoncentrowanej na współdzieleniu opowieści ruchowej. Warsztat rozpocznie się od rozgrzewki, wyczulającej na szerokie spektrum jakości ruchowych i przygotowującej ciało do dynamicznych zmian poziomów. Szczególną uwagę położymy na szukaniu organicznego zakresu mobilności, wokół którego będziemy się poruszać i który będziemy eksplorować.
W kolejnej części przejdziemy do części technicznej, gdzie przy użyciu krótkich fraz i sprecyzowanych zadań będziemy eksplorować kolejne założenia, które przyświecają nam w pracy choreograficznej. W ostatniej części warsztatu nauczymy Was fragmentu Naszej choreografii „Duet on Cello, Piano & a Heartbeat”, w którym wykorzystamy wszystkie zebrane wcześniej informacje i włożymy je w ściśle rozliczoną strukturę choreograficzną.















